بر صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

بر صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

کانون فرهنگی و هنری ستارگان ولایت مسجد امام سجاد (علیه السلام) همدان
بر صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

بر صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

کانون فرهنگی و هنری ستارگان ولایت مسجد امام سجاد (علیه السلام) همدان

اولویت های جنگ نرم غرب علیه خاورمیانه

        آمریکا چهار هدف استراتژیک و سه هدف جانبی را از این جنگ دنبال می کند !

الف : اهداف استراتژیک آمریکا :

 1) ترمیم و مدیریت منابع انرژی :

        زیرا صنعت عظیم غرب وابسته به نفت می باشد و روزانه 28 میلیون بشکه نفت از تنگه های هرمز ، باب المندب و کانال سوئز عبور و صادر می شود . از طرفی منابع عظیم انرژی نیز در خاور میانه قرار دارد . رقابت با چین و اروپا در مصرف این انرژی نیز یکی دیگر از اهداف استراتژیک آمریکا در خاورمیانه می باشد .

2) حمایت از اسرائیل :

        تاکنون طرح های مختلفی برای به رسمیت شناخته شدن رژیم جعلی اسرائیل انجام داده اند که همه با شکست مواجه شده است ؛ مانند : پیمان کمپ دیوید ، اجلاس اُسلو ، نقشه ی راه و ... . و جدیداً نیز بیداری اسلامی در شمال آفریقا و خاورمیانه ، این رژیم را بیش از هر زمان دیگری در اِنزوا قرار داده است ! از طرفی سرنوشت 296 میلیون جمعیت آمریکا در دست فقط 3% یهودیان آمریکایی است !! به همین خاطر اقتصاد ، هالیوود ، ماهواره ها ، مطبوعات و رسانه های این کشور را یهودی ها در قبضه دارند و اداره می کنند ؛ بنابراین روئسای جمهوری آمریکا و مجالس این کشور مجبورند از اسرائیل دفاع کنند .

3) مهار انقلاب اسلامی ایران :

        مهار انقلاب اسلامی ایران از اولویت های اول جنگ نرم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران است .

4) تسلط بر هارتلند زمین :

        دانشمندان می گویند از نظذ اکونومیکی و ژئوپلوتیکی و استراتژیکی ، جهان دارای قلبی است که آن قلب ، خاورمیانه می باشد ؛ زیرا در صنعت صادرات و واردات انرژی ، کالا و خدمات در دنیا حرف اول را می زند . چون ترانزیت کالا با هواپیما و قطار و جاده در حجم وسیع و گسترده صرفه ی اقتصادی ندارد ؛ لذا فقط با کشتی و از راه دریا می توان این حجم گسترده از واردات و صادرات را انجام داد ، از طرفی تنگه های استراتژیک سوئز ، باب المندب ، هرمز و جبل الطّارق نیز در این منطقه قرار دارند . از نظر ژئوپلوتیکی هم این منطقه مهد ادیان دنیا می باشد ، زیرا تمام ادیان دنیا تقریباً در بین النهرین و اطراف آن ظهور پیدا کرده اند ؛ لذا این سرزمین ( خاورمیانه ی بزرگ ) مقدس است !! از طرفی مهد تمدن بشری نیز می باشد . 7 هزار سال پیش در بین النهرین تمدن وجود داشته است !! حتی در حدود 8 هزار سال قبل در شوشترِ ایران تمدن وجود داشته است و این در حالی است که قدیمی ترین تمدن در اروپا فقط 5 هزار سال قدمت دارد ؛ لذا مادر تمدن های جهان در خاورمیانه قرار دارد ؛ بنابراین مهد تمدن و مادر تمدن ها بودن بر اهمیت مضاعف خاورمیانه می افزاید . بنابراین تسلط بر این منطقه ( قلب جهان = هارتلند ) از نظر سیاسی و اجتماعی و عاطفی بسیار مهم می باشد . « هانتینگتون » نظریه پرداز برجسته ی آمریکایی گفته است : « اگر تا 25 سال آینده آمریکا بتواند هژمونی خود را بر خاورمیانه حفظ کند ، می تواند بر دنیا حکومت کند . » تا پایان این مهلت فقط 3 سال باقی مانده است ، بعد از آن دیگر نمی تواند مؤفقیتی بدست آورد ؟!! به همین دلیل « جرج بوش » و « اوباما » روئسای جمهوری آمریکا طی مدت ریاست جمهوری خود به دنبال تسلط خود بر خاورمیانه تحت عنوان « خاورمیانه ی بزرگ » بوده و می باشند که اَلحَمدُ لِلّه با شکست 33 روزه از حزب الله لبنان و 22 روزه از حماس و جنگ 8 ساله از ایران ناکام ماندند و بیداری اسلامی نیز بر این ناکامی آنان افزود !

ب : اهداف جانبی آمریکا :

 1) فروش اسلحه :

        مقام اول تولید اسلحه در دنیا در دست صهیونیست های آمریکاست ! کجا بحران است ؟ خاورمیانه ( عراق ، افغانستان ، یمن ، ترکیه ، ایران هراسی !! و ... ) . لذا بهترین بازار تسلیحاتی برای آن ها ایران و اطراف خاورمیانه می باشد ، زیرا مسلمانان اسلحه می خرند و خودشان را می کشند و این به نفع آمریکاست ، زیرا هم اسلحه ی آنها فروش می رود و هم جمعیت مسلمانان کم می شود و هم اختلافات بین کشورهای مسلمان زیاد می شود !!!؟

ایران اَمن به نفع آمریکاست ، از طرفی اعراب و همسایه ها را با سناریوی « ایران هراسی » تطمیع می کنند که اسلحه بخرند و از طرفی هم سایر محصولات صنعتی دیگر خود را به فروش می رسانند و از این طریق پولی را که بابت نفت به آن ها داده اند پس می گیرند و اقتصاد خود را رونق می دهند .

2) مدیریت گروهک های معاند در منطقه و محاصره ی ایران :

        امروزه آمریکا از 4 طرف ایران اسلامی را در محاصره ی جغرافیایی قرار داده و صاحب پایگاه های دائمی نظامی گشته است ! لذا مدیریت و آموزش و تجهیز گروهک های معاند در منطقه مانند : پژاک ، منافقین در پایگاه اشرف ، سلطنت طلبان ، کومله ، دموکرات ، جُند الله ( جُند الشیطان ) و ... به راحتی انجام می گیرد و در صروت لزوم به عنوان اهرم فشار علیه ایران و کشور های همسایه مانند : سوریه ، روسیه ، لبنان و ... به کار گرفته می شوند ( جنگ نیمه سخت ) . ترور دانشمندان هسته ای ایران و عراق و ... نمونه ای از آن هاست . از طرفی با ورود آمریکا و ناتو به خاورمیانه ، به خصوص افغانستان ، کشت خشخاش 37 برابر شده ؛ یعنی از هر نوع مواد مخدر طبیعی و صنعتی شناخته شده 40 برابر افزایش پیدا کرده !!؟ در کنار آن قاچاق اسلحه ، اورانیوم و انسان نیز توسط سازمان سیا و موساد ساپورت می شود ( سالیانه فقط 12 میلیون انسان در دنیا قاچاق می شود !؟ )

3) اجرای سیاست راهبردی چماق و هویج علیه کشور های منطقه :                                                       

ایجاد فتنه های پیچیده و آشوب ها و نافرمانی های مدنی در کنار تحریم های شدید اقتصادی ، قدرت نرمی است که آمریکا در قبال ایران و کشورهای منطقه مانند سوریه ، لبنان ، حزب الله ، افغانستان ، عراق و ... به کار می گیرد . با نظامی کردن منطقه ی خاورمیانه و ایجاد فضای ترس و وحشت می خواهد جنگ نرم و هجوم فرهنگی خود را که همان جنگ قلم و اندیشه ها است به پیش ببرد . به عبارتی یا جنگ سخت یا جنگ نرم ! یعنی یا چماق ! یا هویج !

برادر بسیجی حمید دولت پور
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد