بر صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

بر صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

کانون فرهنگی و هنری ستارگان ولایت مسجد امام سجاد (علیه السلام) همدان
بر صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

بر صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

کانون فرهنگی و هنری ستارگان ولایت مسجد امام سجاد (علیه السلام) همدان

بتن هوشمند یا ابر مقاوم

یکی از پیشرفت های تکنولوژیک ایران که عاملی برای کاهش شدید احتمال حمله ی نظامی به ایران و نیز ضریب موفّقیّت آن است ، ابداع نوع جدیدی از بتن میباشد که بتن هوشمند یا ابر مقاوم UHPC (Ultra High Performance Concrete) نامیده میشود.
براساس دانش تولید این نوع بتن
، می توان ساختمان ها و تأسیساتی ساخت که هیچ یک از بمب های موجودِ سنگر شکن و ضدّ بتن جهان نمی تواند آن را تخریب کند . وزارت دفاع آمریکا معتقد است تأسیسات غنی سازی ایران در نطنز و فُردو در زیر پوششی از این نوع بتن جاسازی شده اند . لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا اخیراً  گفته : « اگر قرار است حمله ای احتمالی به ایران صورت پذیرد ، قبل از آن باید بمب های سنگر شکن یا ضدّ بتن آمریکا به نامMOP(Massive Ordnance Penetrator)  ارتقاء یابد.

سایت اکونومیست معتقد است : «آمریکایی ها نگران این هستند که فردای صبحی که دودهای ناشی از حمله به تأسیسات ایران فرو می نشیند ، آن ها مورد تمسخر جهانیان واقع شوند . »
این سایت در ادامه نوشت : « تاکنون مقاوم ترین بتنی که ساخته شده ،
Ductal نام دارد که توانایی تحمّل بالاترین فشارها و شدیدترین انفجارها را داراست . نسل جدید بتنی که ایرانی ها ساخته اند با استفاده از تکنولوژی نانو، استفاده از اکسیدهای فلزی آهن ، آلومینیوم ، تیتانیوم و مس چنان مقاوم شده است که حداقل چهار برابر مشهورترین بتن مقاوم دنیا استقامت دارد . طبق گزارش های پنتاگون ، در دانشگاه ابوعلی سینا فیبرهای پلیمری و پودر کوارتز به بتن اضافه کرده اند که ضربه گیری در برابر موج انفجار را چند برابر می کند . تحقیقات منتشر شده ی دانشگاه تهران نیز نشان داده که استفاده از فیبرهای فولادی ، بتن را نشکن می کند و افزودن فقط کمی پلیمر ، این مقاومت را تا 7 برابر افزایش می دهد و بتن را سبک تر، نازک تر، و مقاوم تر می کند . به این ترتیب اگر فقط بخشی از تکنیک های موجود ، در بتن ریزی تأسیسات نظامی و حسّاس ایران به کار رفته باشد ، در آن صورت حمله به تأسیسات پنهان شده در زیر این بتن ها عاقلانه به نظر نمی رسد .»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد