بر صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

بر صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

کانون فرهنگی و هنری ستارگان ولایت مسجد امام سجاد (علیه السلام) همدان
بر صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

بر صراط مستقیم ای دل کسی گمراه نیست

کانون فرهنگی و هنری ستارگان ولایت مسجد امام سجاد (علیه السلام) همدان

مصاحبه با "حسن قهرمانی مطلق" ، فرماندار شهرستان همدان

حسن قهرمانی مطلق فرماندار شهرستان همدان در گفت و گوی اختصاصی با صراط : « تنها عاملی که باعث شد که رزمندگان ما بر تمامی مشکلات فایق آیند ، عامل اعتقاد و ایمان قلبی بود . »


ادامه مطلب ...

طنز " نیروی انتظامی ، نماد خدمت و امنیت ؟!!! "

      چندی پیش در خواب راحت و در تُشَک خود غوطه ور بودم و خواب هفت پادشاه را می دیدم که ناگهان صدای افتادن جسمی ثقیل بر روی دیوار حیاط و پس از آن سر و صدا و هیاهو و فحاشی مردم ، خواب هفت پادشاه را به خواب چهل دزد تبدیل کرد . در همین حال که هنوز در حال و هوای خواب بودم ، به سختی جسم خود را از جا کندم و از کنار پنجره و با ترس و وحشت ، بیرون را نظاره کردم . جالب این که وضع بقیه ی افراد خانواده بدتر از من بود . در همین حال یک سیاهی را بر روی دیوار حیاط دیدم . می خواستم بگویم : « سیاهی کیستی ؟ » ، که ناگهان همسایه ی ما سخت فریاد برآورد : « مرتیکه ی دزد بیا پایین » . با شنیدن این سخن به دزد بودن آن سیاهی پی بردم . فوراَ اختراع جناب " بِل " را برداشته و خواستم تا قوه ی نظمیه ( نیروی انتظامی ) را از این مُهم باخبر کنم . به سرعت اعداد 1 و 1 و 0 را با انگشت لرزانم فشردم . منتظر بودم تا صدایی آرامش بخش ، این ترس را از ما دور کند که در این حال صدای بوق های پی در پی ، به نشانه ی اشغال بودن تلفن ، مرا مجبور به شماره گیری مجدد نمود . اما باز هم همان بوق ، بوق ، بوق ، ... . یک بار ، دو بار ، سه بار ، ... ، تعداد شماره گیری ها رو به بی نهایت میل می کرد . در نهایت نیز جوابی شنیده نشد و سرانجام آن سیاهی ، از روی دیوار رخت بر بست و برفت . بالاخره آن عزیزان ، به ندای ما لبیک نگفتند . سیاهی هم رفت و من فقط در عجب ماندم که در آن نیمه ی شب ، چرا این شماره باید مشغول باشد ؟ آخر ما دلمان به این تبلیغ های جعبه ی جادویی خوش بود که می گفت : « نیروی انتظامی ، نماد امنیت و خدمت » !!!

نویسنده : ع . ف

بتن هوشمند یا ابر مقاوم

یکی از پیشرفت های تکنولوژیک ایران که عاملی برای کاهش شدید احتمال حمله ی نظامی به ایران و نیز ضریب موفّقیّت آن است ، ابداع نوع جدیدی از بتن میباشد که بتن هوشمند یا ابر مقاوم UHPC (Ultra High Performance Concrete) نامیده میشود.
براساس دانش تولید این نوع بتن
، می توان ساختمان ها و تأسیساتی ساخت که هیچ یک از بمب های موجودِ سنگر شکن و ضدّ بتن جهان نمی تواند آن را تخریب کند . وزارت دفاع آمریکا معتقد است تأسیسات غنی سازی ایران در نطنز و فُردو در زیر پوششی از این نوع بتن جاسازی شده اند . لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا اخیراً  گفته : « اگر قرار است حمله ای احتمالی به ایران صورت پذیرد ، قبل از آن باید بمب های سنگر شکن یا ضدّ بتن آمریکا به نامMOP(Massive Ordnance Penetrator)  ارتقاء یابد.

ادامه مطلب ...

خاطره ای از نوجوانی شهید مهدی زین الدین

       یک روز گرم تابستان ، با مهدی و چندتا از بچّه های محل ، سه تیم شده بودیم و فوتبال بازی می کردیم . تیم مهدی یک گل عقب بود . عرق از سر و روی بچه ها می ریخت . بچه ها به مهدی پاس دادند ، او هم فرصت خوبی برای خودش فراهم کرد ؛ در همین لحظه ی حسّاس ، به یکباره مادر مهدی روی تراس منزلشان که داخل کوچه بود آمد و گفت :  « مهدی ، آقا مهدی ، برای ناهار نون نداریم ، برو از سر کوچه نون بگیر مادر . » مهدی که توپ را نگه داشته بود ، دیگر ادامه نداد . توپ را به هم تیمی اش پاس داد و به سمت نانوایی دوید .

یادگاران ، ص 2

امام صادق ( علیه السلام ) :

نافرمانی والدین ، از گناهان کبیره است ، زیرا خداوند متعال ، فرزند نافرمان را عصیانگر و بدبخت قرار داده است .

منتخب میزان الحکمة ، ص 615 ، ح 6762

گردآورندگان : بهنام و علیرضا فریدونی افتخاری

قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در جنگ نرم با غرب

      سیاسی :

داشتن قانون اساسی پیشرفته مبتنی بر اسلام و حکومت مردم سالاری دینی

وحدت دولت و ملّت

داشتن جمهوری اسلامی – آزادی – استقلال

پیروی از ولایت فقیه

الگو شدن انقلاب اسلامی در جهان ( بیداری اسلامی )

گسترش عمق استراتژیک ایران در جهان ( عراق – افغانستان – پاکستان – لبنان – سوریه – آمریکای جنوبی و ... )

پدافند غیرعامل و برگزاری رزمایش های متعدّد

استفاده از قدرت بسیج درعرصه های سیاسی – فرهنگی – اجتماعی – اقتصادی – نظامی – علمی ( ارتش بیست میلیونی )

شرکت فعّال و استقامت و پیروزی در فعّالیت های دیپلماتیک و دیپلماسی در مجامع و سازمانهای جهانی مانند : سازمان انرژی اتمی جهان (اُپک) – گفتگوها و اجلاس های خلع سلاح کشتار جمعی – سازمان بهداشت جهانی – اجلاس جهانی محیط زیست

سفرهای استانی مقامات کشور

اجرای گفتمان پیشرفت و عدالت در جامعه از سوی مقامات کشور و رهبری

توان نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خارج از کشور

 

 


ادامه مطلب ...